Makeup Revolution, Salvation Velvet Lip Lacquer. Swatches & review

This is another Dutch review with swatches of a Makeup Revolution product called a Salvation Velvet Lip Lacquer, I’ll translate bits of it later so people can also read what I think of this product in English.

Makeup Revolution, Salvation Velvet Lip Lacquer. Rebel

Toen ik het Mermaids vs. Unicorns palette mocht uitproberen van Beauty88 viel mijn oog ook op de Salvation Velvet Lip Lacquers. Het werd me door de beschrijving niet helemaal duidelijk wat ik nou kon verwachten maar het leken donkere kleuren met een matte finish. Zoals jullie misschien wel weten heb ik echt een zwakke plek voor matte lip producten en hou ik ook van donkere kleuren.
Ondanks dat ik ook voor een nóg donkerder kleur had kunnen kiezen, genaamd Vamp, ging ik uiteindelijk overstag voor Rebel. Ik koos deze kleur omdat ik bessenkleuren erg mooi vind en ik wilde ook een kleur die niet meteen helemaal in de extremen zit.

Makeup Revolution, Salvation Velvet Lip Lacquer. Rebel in box

In het doosje zie je nog net een deel van de verpakking er doorheen piepen waarbij de kleur mooi te zien is. De kleur leek een sterke blauwe ondertoon te hebben, bijna een blauwe glans. Ik was heel benieuwd of dat alleen in de verpakking zo zou zijn of ook als ik het product zou dragen.

Makeup Revolution Salvation Velvet Lip Lacquer, Rebel. Out the box

Makeup Revolution Salvation Lip Lacquer, Rebel, tube

Makeup Revolution Salvation Lip Lacquer, Rebel. Applicator

Als ik naar een beschrijving van Salvation Lip Lacquer ga zoeken kom ik hier bij uit op de website van Makeup Revolution:

This is your salvation to get perfect matte lips that are touch proof. A long lasting lip gloss that goes on as a liquid and dries to a highly pigmented, bold matte finish which stays in place for hours! Easy to apply with the applicator to completely cover the lips. Completely touch proof! Revolution tip: Even lasts all night when you are eating and drinking.

Het product zou dus vloeibaar moeten aanbrengen, zoals je met een lipgloss doet, maar een zeer gepigmenteerd op moeten drogen met een matte finish. En hij moet uren blijven zitten waarbij hij dus ook niet al te gek veel moet afgeven als je hem aanraakt en moeten blijven zitten als je een avondje eet en drinkt.

Nou, eerst maar eens kijken hoe het zit met dat aanbrengen, die pigmentatie en die finish…

Makeup Revolution Salvation Lip Lacquer, Rebel, swatch on my hand

De swatch op mijn hand is qua pigmentatie indrukwekkend. Het is een extreem intense kleur met een schitterende blauwe ondertoon. Ik had de swatch iets dikker aangebracht dus matte werd het niet helemaal. Daarna heb ik de swatch ietsjes uitgeveegd om het de kans te geven om matte te worden. Dat gebeurd niet helemaal. Het blijft toch wel een zogenaamde velvet finish houden. Maar ondanks dat: wow, ik ben onder de indruk!

Daarna breng ik het aan op mijn lippen. Ik heb hele droge lippen op het moment en ondanks dat ik gescrubd had en gesmeerd bleven er toch wat velletjes zichtbaar. Dat wordt vaak nóg lelijker en opvallender bij matte lipproducten dus ik ging er eigenlijk van uit dat de swatches niet erg mooi zouden gaan worden.

Makeup Revolution, Salvation Lip Lacquer. Rebel swatch just applied

Net aangebracht/Just applied

Makeup Revolution, Salvation Lip Lacquer. Rebel swatch on lips

Makeup Revolution, Salvation Lip Lacquer, Rebel matte finish

In ander licht/in different lighting

Wauw. Gewoon wauw. Wat een schitterende kleur en wat een mooi finish! Ik had volgens mij het product wat te dik aangebracht want het bleef maar aan de glanzende kant. Je hebt echt maar een klein beetje nodig om een goede dekking te krijgen. Als ik daar een beetje mee gerommeld heb zie ik de matte finish wel meer, zoals op de onderste swatch foto. Overigens vind ik het nog steeds meer een velvet finish. En dat is helemaal niet erg!
Grappig genoeg zijn de velletjes op mijn lippen ook helemaal niet zo goed te zien. En ik probeerde de Lip Lacquer, na het swatchen, van mijn lippen af te krijgen met een tissue. Nou vergeet het maar! Ook met zo’n Makeup remover wipe kreeg ik er amper beweging in. Hier moest echt het grovere werk met olie en een watje aan te pas komen, toen ging het er ook wel makkelijk af trouwens.🙂

Ik vind eigenlijk alles leuk aan dit product. Ok, het is geen volledig matte finish maar misschien ben ik ook wel iets te enthousiast geweest door het te dik aan te brengen.
Maar ook al is dat niet zo: voor de prijs van €3,79 bij Beauty88 mag ik daar toch eigenlijk niet over klagen? Ik vind alles aan dit product mooi en prettig, van de kleur en draagbaarheid tot de verpakking en de prijs, dus ik ben gewoon razend enthousiast!

edit: nu ik het product enkele keren gebruikt heb kan ik ook iets meer vertellen over hoe ik het ervaar. Ik lees van mensen die helemaal niet zo positief zijn, waarbij de binnenste lijntjes van de Lip Lacquer vrij snel verdwijnt. Dat is bij mij eigenlijk alleen als ik iets eet maar hou er dus rekening mee dat dat wel kan gebeuren.
Ik kan dit bijwerken maar dat moet ik wel heel erg dunnetjes aanbrengen anders wordt het snel een plakkaat wat niet mooi staat. Overigens is het inderdaad “touch proof” maar blijft dus niet zo goed zitten als je eet en drinkt en op een bepaald moment, na enkele uren, moet je wel bijwerken. Echter heb ik dat ook met gewone lipsticks dus dat stoort mij persoonlijk niet. Bij mij droogt dit product mijn lippen ook niet erg uit maar hou er rekening mee dat matte lipproducten dat vaak wel doen en dat je er ook geen product overheen kan dragen om dat te voorkomen, dan krijg je geen matte finish meer.
Al met al is dit product dus geen perfect en ideaal lipspulletje maar voor de prijs die je er voor betaald vind ik de kleur en draagbaarheid persoonlijk prima. Ondanks dat hou ik een slag om de arm omdat er mensen zijn, zoals je in de comments kan lezen, die er niet helemaal gelukkig van werden.
Overigens had ik het product op de foto’s inderdaad iets te dik aangebracht, hij wordt helemaal matte als je dat dunner doet. De kleur blijf ik fantastisch vinden.😀

Wat vind jij van dit lipproduct? Zou je het proberen? En wat vind je van die kleur? Ik ben ondertussen wel overstag aan het gaan, Makeup Revolution is echt een erg leuk merk.
Laat me weten wat je er van vind in de comments!

About Lisanne blogt

Ik blog op https://lisanneblogt.wordpress.com maar je kan mij ook vinden op Facebook: https://www.facebook.com/LisanneBlogt

Posted on January 30, 2015, in Product talk and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 9 Comments.

  1. Wauw really like it! Hou van lippenstift maar aangezien ik geen kleine smalle lipjes heb zie je het gelijk als een lip stift niet goed zit. En ik heb zoveel lippestiftjes dat ik ook niet zo snel hele dure nieuwe wil kopen voor €20. Maar dit ziet er goed uit. Heb zelfs even op de site gekeken om er ook een te bestellen…:D Maar wordt niet veel wijzer van de kleur samples op de huid. Zou je de andere kleuren ook een keer willen showen?

    Xx

    • Ik zou heel graag alle kleuren laten zien, maar die heb ik niet! 😦 het enige wat ik je dus aan kan raden is om te googlen op swatches, dan kom je wel een aantal goede tegen. Sorry dat ik hierbij niet kan helpen.😦

  2. Ik heb deze zelf ook, maar ik vind het niks. Aan de binnenkant van mijn lippen gaat het er af, dan wil ik het opnieuw aanbrengen en gaat alles helemaal vellen, waardoor ik alles er uiteindelijk gewoon afhaal uit frustratie. Plus, mijn lippen gaan heel droog aanvoelen.😦 Heb er helaas vrij veel in één keer gekocht omdat ik alle reviews vertrouwde…

    • Bleuh dat is balen.😦 Ik ben er juist nog steeds heel blij mee omdat het zelfs bij maaltijden bij mij voor een groot deel blijft zitten. Alleen de binnenste randjes moet ik bijwerken en dat gaat bij mij heel goed. Ik breng het wel heel dun aan, zou dat schelen?

  3. Hai Lisanne! Leuk om je review te lezen. Zelf ben ik ook bezig op dit moment om een review te maken over deze mooie lip producten. Ik heb momenteel alle kleuren in huis. Ik ben er eerlijk gezegd niet blij mee. Ik zal ook binnenkort een filmpje maken op Youtube, maar ik kan nu al zeggen dat het helemaal niet lang blijft zitten hoor.. jammer!

    • Tja, dat verschillen we over van mening want ik ben nog steeds erg blij met deze lip lacquer. Het blijft bij mij zelfs grotendeels zitten tijdens een maaltijd. Ik hoef dan alleen de binnenste lijntjes bij te werken. Dat doen zelfs sommige semi-permanente lip producten niet bij mij! Dus voor mij is dit echt een heel fijn product en ik ga de review wel aanpassen maar dan juist op positieve manier met mijn bevindingen.🙂 wel erg jammer dat het voor jou niet werkt. Niks is zo fijn als goede producten ontdekken die niet al te duur zijn!

      • JAa precies.. ik ben helaas nog steeds bezig om een goede budgetproof lip laquer te vinden helaas.. maar ben blij dat jij er tevreden over bent ! veel plezier ermee ;))

  4. Ik vind de kleur heel gaaf maar zou het zelf niet dragen omdat het mij niet staat🙂

Leave a Reply

