Getting the Rimmel look

Enige tijd geleden kreeg ik door Kruidvat een heel leuk pakketje opgestuurd, ze houden namelijk in week 39 een heerlijke aanbieding van Rimmel producten waarbij je 1 + 1 gratis kan kopen! Ik kreeg wat van hun producten opgestuurd ter review en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me niet zo met dit merk bezig houd, afgezien van hun liquid liner (die is fantastisch). Ja, natuurlijk had ik gezien dat Kate Moss een hele mooie lijn lipsticks heeft bij Rimmel maar aangezien ik niet zo heel dagelijks lipstick draag heb ik die voor het gemak maar overgeslagen.
Maar Rimmel heeft mij echt op meerdere vlakken verbaasd, op zeer positieve wijze!

Some time ago Kruidvat sent me a nice package because in week 39 they’re having a great 1 + 1 free discount. I received some products to review and honestly I haven’t really paid attention to this brand, except from their liquid eyeliner (which is awesome). Well yes, of course I had seen Kate Moss has a gorgeous line of lipsticks by Rimmel but considering I don’t wear lipstick every day, I just skipped those.
But Rimmel seriously surprised me, in a good way!

Lees verder om mijn review over deze producten te lezen.

Read the rest of this entry to see my review about these products.

Tja, als heuse oogschaduw verslaafde kon ik het natuurlijk niet laten om eerst deze quattro’s open te wrikken om er eens even lekker mee te smeren. Ik was vrij neutraal in mijn verwachtingen maar ik was positief verrast, wat een mooie kleuren. En een goede pigmentatie ook, al is de oogschaduw best brokkelig maar dat vond ik niet echt storend.
De vormgeving is ook mooi, wat leuk dat ze de Engelse vlag in het paletje hebben verwerkt. Het enige nadeel daarin is dat je soms je oogschaduw wel uit hele kleine vlakjes moet frutten, waarbij je dus best snel in de oogschaduw van het volgende vlakje zit en die per ongeluk ook aanbrengt. Een beetje een typisch geval dus van “ieder voordeel heb z’n nadeel”.

As a true eyeshadow addict should, I couldn’t resist opening these quattro’s right away and go wild with them. I didn’t have a load of expectations but I was positively surprised, how beautiful are these colours! And they’re a good pigmentation, although the texture could improve a bit more by not being as friable. If you can say that about eyeshadow, I honestly don’t know so tell me in the comments.😉 The texture didn’t bother me when I was applying though.
The design is nice, I like the English flag they used in this palette. The downside of this design is the very small spaces it leaves in the eyeshadow, which means you easily touch the eyeshadow in the next part and incidentally apply that one too.


Rimmel English Rose swatch

Ik denk dat bovenstaand palette voor veel meiden een perfect palette is, de kleuren zijn erg makkelijk te gebruiken en ze blenden ook goed. De kleuren zijn goed genoeg gepigmenteerd om een mooie look mee te maken, deze kleuren zijn aan de neutrale kant maar wel erg mooi. Zeker een aanrader als je de vormgeving een beetje door de vingers kan zien.

I think this is the perfect palette for a lot of girls, the colours are easy to use and blend very well. The colours are good pigmentation so you can make nice looks with them. The colours are quite neutral but very pretty none the less. A must-have if you can get passed the design.


Rimmel Royal Blue swatch

Royal Blue is een meer gewaagder paletje, het heeft een viertal schitterend gepigmenteerde kleuren er in zitten en ik vind vooral de zwarte en donkerblauwe heel mooi. Die glitters in het zwart blijven zowaar goed zitten! Meestal vliegen die meteen richting mijn wangen als ik zoiets wil gebruiken maar deze blijven zitten waar ze moeten zijn. En die donkerblauwe, whoah!
Zeker voor dames met bruine ogen vind ik dit paletje echt schitterend, bruine ogen zijn schitterend bij dit soort kleuren.

Royal Blue is a more daring palette, it has 4 amazing colours in it and I especially like the dark blue and black eyeshadow. Those glitters in the black actually stay put very well! Usually they instantly drop to my cheeks but with this eyeshadow they stay where they should be. And that dark blue, whoah!!
I particularly like this palette for ladies with brown eyes, they rock with these kind of colours.

Dan is er een waterproof gel eyeliner. Nou zat deze per ongeluk geopend in de enveloppe die ik kreeg dus ik was al bang dat het compleet uitgedroogd zou zijn maar dat viel me enorm mee. Het potje is erg klein maar ik vind dat wel fijn, soms krijg je van die grote potten waarbij het niks anders kan gaan doen dan uitdrogen met de tijd. En wat ik heel leuk hier aan vind is dat het penseeltje in het dopje zit, hoe slim is dat?!

And then there’s a waterproof gel eyeliner. This was accidentally opened during it’s trip in the envelope  so I was afraid it would have completely dried out. But I was lucky and it wasn’t that bad. The jar is very small but I kinda like that, sometimes you get those huge jars that can’t do anything but dry out as time goes by. What I really like about this one is that the pencil is inside the lid, how smart is that?!


Rimmel Gel Eyeliner swatch

Ik heb ondertussen een leuke collectie gel eyeliners en deze gaat niet direct richting mijn top 5, maar hij is zeker niet slecht. Het kwastje is fijn als je niet zo gehecht bent aan een loeischerp puntje aan de wing van je eyeliner. Ik gebruik deze dus liever als ik voor mijn werk een makkelijke look met makkelijk lijntje wil maken. Hij brengt een klein tikje waterig en dus een beetje doorzichtig aan maar desondanks vind ik hem wel mooi. Op de waterlijn wil hij trouwens niet erg meewerken, ik denk dat dat komt doordat hij waterproof is, dat werkt niet op je waterlijn.
Maar zeker door de vormgeving een erg leuk en handig product.

Over the years I’ve collected a nice bunch of gel liners but unfortunately this one is not going straight to my top 5, it certainly isn;t baad though. The brush is nice if you’re not used to an insanely sharp point at the wing of your eyeliner. I use this when I go to work whenever I want to make an easy look with easy eyeliner. It applies a tiny bit watery and therefore a bit transparant but I still do like it. It doesn’t want to be applied to my waterline, I guess that’s because it’s waterproof, that usually doesn’t work on the waterline.
But especially because of the design a very nice and smart product.


Rimmel Kate Moss Lipstick #03 swatch

Deze lipstick is voor mij op het eerste gezicht niet zo’n hele geschikte kleur omdat ik vaak ver uit de buurt blijf bij nude kleuren. Het staat me vaak niet en daarom heb ik het maar opgegeven. Maar tot mijn eigen verbazing heb ik nu al meerdere keren naar deze lipstick gegrepen. Het is een nude tint die nét dat tikje genoeg kleur heeft zodat je er niet uit gaat zien alsof je een griepje onder de leden hebt. Hij draagt ook erg fijn, goede kleurpigmentatie en hij blijft ook goed zitten.
Hulde aan de Kate Moss lipsticks! Ik wil er meer!!

At first sight, this isn’t a very suitable colour for me because most of the time I steer clear from nude colours. It usually doesn’t suit and that’s why I’ve given up on these colours. But I was surprised: I’ve worn this lipstick several times. It’s a nude tone that just barely has enough colour to not make you look like you’re going to get the flu. It also wears very lovely, good colour pigmentation and it stays put.
Bravo to Kate Moss lipsticks!! I want more!!

Het volgende product is deze mascara, ik ben niet zo moeilijk met mascara’s. Als het wat lengte en volume geeft ben ik al snel tevreden. De huls van deze mascara is knalrose, het doet mij niet zo veel. Ze kunnen hem nog van goud en glitters maken, resultaat wil ik zien!

The next product is this mascara, I’m not very difficult when it comes to mascara’s. If it gives my lashes some lenght and volume, I’m happy. The packaging of this mascara is bright pink, it doesn’t do much for me. They can make it gold with glitters for all I care, I want results!


De illusie dat een ultrasupersonisch vibrerend, roterend 3-fasenborsteltje mij aan nepwimpers type paradijsvogel gaat helpen, heb ik allang niet meer. Dus wat mag je dan verwachten? Iets razend bijzonders of gewoon een product wat zijn werk doet waardoor je langere, vollere wimpers krijgt? Dat laatste heb ik liever, en dat is dus precies wat deze mascara doet: lengte en volume!

I’ve lost the illusion that a vibrating, rotating 3 step-brush is going to give me lashes imitating a paradise bird a long time ago. So what can you expect? Something extraordinarily special or just a products that’s doing it’s job which gives you longer, fuller lashes? I’d rather have that last one, and that’s exactly what this mascara does: length and volume!

Rimmel Scandaleyes Show Off mascara swatch

With Rimmel Scandaleyes Show Off mascara, swatch

Ik denk dat de foto’s wel genoeg zeggen. Persoonlijk vind ik lengte mooier dan volume en daar voldoet deze mascara prima aan. En met het bolletje aan de punt van het borsteltje kan je ook heel makkelijk je onderste wimpers voorzien van mascara.
Dit is echt een heel fijne mascara, zeker een aanrader als je, net als ik, voor lengte gaat bij een mascara.

I think the pictures say more than a thousand words. Personally I like length in my lashes more than volume and this mascara gives me that. And with the little ball at the point of the brush you can easily apply some mascara to your bottom lashes.
This truly is a great mascara, especially a must-have if you’re looking for length with a mascara.

Als laatste is er dan de foundation, daar was ik erg benieuwd naar want die vallen bij mij nogal snel te cakey uit. En of een toegezonden foundation je kleur is moet je ook altijd maar afwachten.

As a last product there’s this foundation, I was very curious about this product because foundations tend to go cakey on my skin. And a product that was sent to you can very easily not be your colour.


De verpakking is ok, niet heel bijzonder. Hij is van ofwel zwaar plastic of glas, het zou wel eens glas kunnen zijn. Dat voelt luxe doordat hij zwaar is, het heeft ook nadelen want een keertje goed laten stuiteren en je kan je foundation zelfs op het plafond nog terug vinden.

The packaging is ok, not very special. It’s made of either very heavy plastic or glass, it might just be glass. It feels luxurious but it also has disadvantages because if this baby meets the floor you can even find your foundation on the ceiling.


Wel een puntje van kritiek: zelfs op de foto van deze blob foundation is hopelijk al te zien dat hij zijn naam geen eer aan doet. Ivory is één van de lichtere kleuren uit het assortiment van deze foundation en hij sluit bij mij heel mooi aan op mijn huidskleur. Maar ten 1e heb ik al niet de lichtste huid ter wereld en ten 2e is het zomer dus ben ik nog eens extra gebruind. Voor een écht lichte foundation moeten de bleekscheten onder ons dus niet zoeken bij Rimmel Match Perfection. En natuurlijk, het “past zich aan aan de huid”, noem me cynisch maar een donkere foundation wordt niet opeens 10 tinten lichter omdat het toevallig op Sneeuwwitje is aangebracht.

Maar afgezien daarvan vind ik deze foundation heel erg prettig. Hij ruikt goed, brengt prettig aan en is niet te zwaar. Hij geeft ook een mooie frisse glans die ik erg mooi vind. Voor mensen met een hele vette huid denk ik alleen dat deze niet zo goed zal werken want hij voelt van zichzelf al een tikje vettig.
Ik heb de foundation op één deel van mijn gezicht aangebracht, ik laat de foto’s dus voor zichzelf spreken.

A little criticism: even on the picture above of the blob of foundation you can hopefully see it doesn’t do it’s name justice. Ivory is one of the lighter colours in it’s range and it very beautifully meets my own skin colour. But first of all: I don;t have the fairest skin in the world and second of all: it’s summer so I’ve been sunbathing like crazy and I’m extra tanned. So for a truly fair foundations the pale girls among us should not be looking at Rimmel Match Perfection. And sure, it “adapts to the skin”, call me a cynic but a dark foundation doesn’t just light up 10 shades because it was applied to Snowwhite.

Apart from that I really like this foundation. It smells good, applies easily and is not too heavy. It also gives a beautiful and naturally fresh shine to the skin that I really like. I don;t think this foundation would work on very oily skin because the foundation itself already feels a tiny bit greasy.
I applied the foundation to one part of my skin, I’m going to let the pictures speak for itself.

Without foundation

Mijn huid is vrij van pukkeltjes ofzo. Ik heb wel wat donkerdere delen in mijn gezicht rond mijn ogen en neus die je op bovenstaande foto kan zien.

My skin is pretty much free from any pimples or stuff like that. I do have some darker parts in my face around my eyes and nose that you can see on the picture above.

With Rimmel Match Perfection Foundation, colour Ivory

Dat is best een verschil, vind je niet? Ik denk dat je deze dekking medium kan noemen. Hou wel in je achterhoofd dat ik nu geen blush of wat dan ook heb gebruikt dus de foto ziet er een beetje saai uit maar dit is alleen om je te laten zien wat het op mijn huid doet. Ik vind het wel mooi!

That’s quite the difference, don’t you think? I think you van call the coverage medium. Keep in mind that I didn’t use any blush or anything on my skin so the picture looks a bit dull but it’s just to show what it does for my skin. I like it!

Zoals ik al schreef zijn de producten van Rimmel dus in week 39 in de aanbieding bij Kruidvat waarbij je 1 gratis product krijgt bij aankoop van 1 product. Dus als je nieuwsgierig bent naar deze producten is nu je kans om voor een leuk prijsje aan deze producten te komen. Rennen naar Kruidvat dus!
Vooral de mascara en lipstick vind ik een overduidelijke aanrader, zeker voor die prijs! De andere producten zijn wisselend maar het hangt vooral af van je persoonlijke voorkeur. Hopelijk hebben jullie iets aan deze reviews gehad. Laat me alsjeblieft in de comments weten wat je van deze producten denkt en of je nog iets gaat kopen bij de kortingsactie.

Like I said, the products from Rimmel are but one, get one free at our local stores Kruidvat in week 39, so that’s this week! If you’re curiosity got tickled because of this blogpost, this is your chance to get them for a nice price. Run to Kruidvat, run!
Especially the mascara and lipsticks are an obvious must-have to me, especially for that price! The other products really depend on your personal preference. I hope this review was helpful to you guys. Please let me know in the comments what you think of these products or if you’re going to buy anything with discount.

About Lisanne blogt

Ik blog op https://lisanneblogt.wordpress.com maar je kan mij ook vinden op Facebook: https://www.facebook.com/LisanneBlogt

Posted on September 26, 2012, in Product talk and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 9 Comments.

  1. Ik heb veel te veel producten en Rimmel is niet mijn favoriete merk. Misschien als de nieuwe lipsticks van Kate er al zijn dat ik er twee van die meeneem!

  2. Hello! I really like the English Roses quad, I would use the heck outta that, the nude lippie looks nice too, I think Kate Moss would really wear that shade even. I was surprised about the scary mascara, I was betting on goopy but your lashes look great, so does your skin before and after foundation, so pretty!

    • I know, that mascara wand looks like a torture device or something! But it works, to my surprise too because I had the one from L’oréal with the tiny ball of spikes and that didn’t work at all for me. But I secretly think it’s not really about the wand but more about the consistency of the mascara that works really well.
      Rimmel does some giveaways with this mascara (on their Facebook among other social media) so if you can get it, I totally recommend it.

  3. De mascara is wel erg mooi. Maar ik denk dat ik deze actie aan me voorbij laat gaan omdat ik domweg niets nodig heb. Zelfs geen nagellak:)

  4. Ik vind die quads erg leuk alleen niet echt mijn kleuren, dus ik denk dat ik dit ook mooi aan mij voorbij laat gaan.

    Oh ja het patroon van de quads is niet de vlag van Engeland maar de vlag van de UK (Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland)🙂

    • Je hebt groot gelijk, je moet dingen niet kopen als het je niet helemaal aanspreekt.🙂
      En inderdaad, ik snap ook niet dat ik dit op heb geschreven want ik heb er nog over na zitten denken hoe ik het moest formuleren van die vlag. Hoe ik er dan bij kom om het de engelse vlag te noemen? Brain fart denk ik.😉

    • Brain farts FTW!😀 Maar ik ben blij dat je weer bent begonnen met bloggen, je maakt veel te mooie looks om ze niet online te zetten😉

Leave a Reply

