Max Factor products: let summer begin!

Ik kreeg laatst wat nieuwe spullen van Kruidvat toegezonden en dit keer stuurden ze me Mac Factor spullen! Ik was heel blij toen ik de enveloppe opende want het bevatte wat hele mooie lipproducten die ik al kende en ook wat spullen die mij nog onbekend waren. Het zijn producten die speciaal voor de zomer geselecteerd zijn door Kruidvat. Wil je weten wat ik er van vind? Klik dan op de link om verder te lezen

I got some new products from Kruidvat sent to me for review and this time they sent me Mac Factor products! I was very happy when I opened the envelope because it contained some really pretty lipstuff that I was already familiar with and some products that I didn’t know yet. They have been especially selected for summer by Kruidvat. Want to know what I thought of them? Then please click the link to keep reading.

Allereerst zijn er de Lipfinity lipsticks (€ 16,99). Ik weet niet of je deze lipproducten al kent maar als jij ook zo iemand bent die de lipstick binnen 10 minuten van haar lippen afgevreten heeft dan is dit je oplossing. Dit is een semi-permanente lipstick die je in 2 stappen aanbrengt, eerst de kleurlaag en daarna het verzorgende laagje om te zorgen dat je lippen niet uitdrogen.
Ik geloof dat ik een oude en een nieuwe verpakking heb gekregen zoals je kan zien op de foto’s. Dat beïnvloed de manier waarop het werkt overigens niet.😉

First of all there’s the Lipfinity Lipsticks (€16.99) I don’t know if you’re familliar with these lipsticks but if you’re one of those people (like me) who has eaten her lipstick off within 10 minutes than this is your solution. This is a semi-permanent lipstick that you apply in 2 steps, firts the layer of colour and then the moisturizing layer to prevent your lipstick from drying out.
I guess I got an old and a new packaging as you can see on the pictures, that doesn’t affect the way it works, though😉

Het werkt echt ontzettend goed en ik heb al een aantal kleuren van de Lipfinity lijn. Nou draag ik in de zomer bijna alleen maar lipbalm maar als je voor wat meer kleur wilt gaan en wilt dat hij ook met eten en drinken muurvast blijft zitten dan moet je de Lipfinity lipsticks echt proberen. Overigens raad ik je wel aan om je lippen eerst te scrubben voordat je dit aanbrengt, dan blijft het beter zitten.

It honestly works really well and I own several colours from the Lipfinity line. I only wear lipbalm in summer but if you want to go for a little more colour and you also want it to last while eating and drinking than you really, really should try these. I do recommend you scrub your lips before applying this product, that way it lasts a lot longer.

Max Factor Lipfinity, colour Charming





Ik kreeg 2 hele verschillende kleuren toegestuurd, Charming (140) en Wicked (100) en ik vind ze allebei mooi, al gaat mijn voorkeur wel uit naar de donkerste kleur.😉

I got 2 totally different colours sent to me, Charming and Wicked and I like them both a lot, but I usually prefer dark colours and between these two, that’s no exception so I like the darkest colour most.😉


Een ander product wat ik al kende is de Max Factor False Lash Effect Mascara (€ 16,99).
Ik kocht vroeger altijd de normale versie in plaats van deze waterproof en ik was altijd erg te spreken over het resultaat. Mijn wimpers zijn van zichzelf vrij lang maar ook best licht dus ik heb mascara nodig om ze lekker lang te maken, en dat doet deze mascara heel fijn.

Another product by Max Factor I already knew is the Max Factor False Lash Effect Mascara (€ 16,99).
In the past I always bought the normal version instead of this waterproof version and I was always very happy with the result it gave me. My lashes are pretty long but also pretty light so I need mascara to make them look long, and that’s what this mascara does well.



Wat ik een groot nadeel vind van deze mascara is dat hij lang nat blijft. Na een minuut krijg je nog steeds mascara op je vingers als je langs je wimpers gaat en dat vind ik niet zo prettig. Als hij eenmaal opgedroogd is dan blijft hij ook goed zitten, zoals je van een waterproof mascara mag verwachten. Ook is dit het soort mascara wat ik het beste vind werken bij wimpers die van zichzelf al lang zijn, als jij gezegend bent met korte sprietjes is dit niet de eerste mascara die ik je aan zou raden. Overigens vind ik deze mascara wel een stuk makkelijker te verwijderen dan andere mascara’s die ik enige tijd geleden gebruikt heb, dat vind ik een groot pluspunt.

The downside of this mascara is that it stays wet for a pretty long time. After one minute you still get mascara on your finger if you brush it along your lashes and I don’t like that. Once it’s dried it stays on very well, as you might expect from a waterproof mascara. I also think this is the kind of mascara that works best on natural long lashes, if you’re blessed with short little hairs this isn’t the first mascara I’d recommend. I do find this mascara very easy to remove, unlike some other waterproof mascara’s I’ve tried some time ago. That’s a big plus!

 

Max Factor False Lash Effect mascara swatch

Als laatste is er de Max Factor Masterpiece Colour Precision Eyeshadow (€ 12,49), ik kreeg 2 kleuren namelijk Night Sky en Pearl Beige. Beide zijn mooi en geven een mooie kleur met een schitterende shimmer. Als je de kleuren uitveegt over je ooglid zijn ze wat minder heftig van kleur maar vooral Pearl Beige vind ik mooi als highlighter.

Last but not least there’s the Max Factor Masterpiece Colour Precision Eyeshadow (€ 12,49). I got 2 colours, Night Sky and Pearl Beige. Both are very pretty and give a nice colour with a gorgeous shimmer. If you blend the colour out on your eyelid they’re a little less intense but I especially like Pearl Beige as highlighter.

Deze creamy oogschaduw blijft bij mij niet goed zitten als gewone oogschaduw omdat mijn ogen vrij vettig zijn, ik heb dit op internet wel meer gelezen dus het is een vaker voorkomende klacht. Mochten je oogleden heel droog zijn dan zouden deze oogschaduws wel geschikt kunnen zijn voor je ogen. Wat ik echter wel prettig vond is om ze te gebruiken als primer. Night Sky maakt oogschaduw iets koeler en donkerder van kleur en Pearl Beige kan je goed over je gehele ooglid gebruiken en onder je wenkbrauw als highlighter laten fungeren.

This creamy eyeshadow doesn’t work well for my eyelids as a normal eyeshadow because my eyelids get pretty greasy, I’ve read that about this particular product more so I guess I’m not the only one. If your eyelids are dry these eyeshadows could work very well for you. However, what I like to use them for is as a primer. Night Sky makes my eyeshadow a little more cool toned and a little darker and Pearl Beige ccan be used very well on the whole eyelid and then use it underneath your brow as a highlighter.

Max Factor Masterpiece Colour Precision Eyeshadow, Pearl Beige

Mac Factor Masterpiece Colour Precision Eyeshadow, Pearl Beige swatch

Max Factor Masterpiece Colour Precision Eyeshadow, Night Sky

Max Factor Masterpiece Colour Precision Eyeshadow, Night Sky swatch

Deze oogschaduw zijn van waterproof formule dus als je op vakantie bent en je wilt nog even gaan zwemmen dan blijft dit best goed zitten, echter vervaagt de kleur wel een beetje gedurende de dag.

These eyeshadows are a waterproof formula so perfect for vacation if you want to use something on your face but still want to be able to go swimming. The colours stays on pretty well but does fade a little bit during the day.

Al deze producten zijn deze week nog in de aanbieding bij Kruidvat, ze kosten deze week €10 dus als je interesse hebt in één van deze vakantieproducten dan moet je echt even langs Kruidvat. Zelf vind ik vooral de Lipfinity producten heel erg fijn en ze zijn behoorlijk afgeprijsd dus sla je slag!

Wat vind jij van deze producten, heb je ze of zou je ze willen kopen? Welk product spreekt jou het meeste aan? Laat het me weten in de comments😀

All these products can be bought with a discount at our Dutch Kruidvat stores this week. They all cost €10 instead of their normal price so if you’re interested in these “vacation products” your really should visit Kruidvat. I personally really like the Lipfinity products and with this price they’re a lot cheaper so get them while you can!

What do you think iof these products? Do you own any of them or would you like to buy them? Whick product do you like best? Let me know in the comments😀

About Lisanne blogt

Ik blog op https://lisanneblogt.wordpress.com maar je kan mij ook vinden op Facebook: https://www.facebook.com/LisanneBlogt

Posted on July 4, 2012, in Product talk and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 Comments.

  1. Wicked is een hele mooie kleur!:D

  2. The dark lip color is gorgeous!!

Leave a Reply

