The Nympheliac in me


This month, Catrice is having a new collection in stores called Nymphelia. I got the opportunity to try some of the products and make a look with them. I worked with these fabulous green products and because I’m very muich into smokey eyes lately, I made a green smokey look with them. My inspiration came from the video I found about these products.

Catrice komt deze maand met de collectie Nymphelia. Ik kreeg de gelegenheid om alvast wat producten te proberen en om er een look mee te maken. Ik heb mijn best gedaan met deze geweldige groene producten en omdat ik de laatste tijd erg gek ben op smokey eyes, heb ik met deze producten een groene smokey eye gemaakt. Mijn inspiratie was het filmpje wat ik over deze collectie vond.

This is the look I came up with and because the sun was shining and therefor I had good light, I decided to do a picture tutorial.
Dit is de look die ik gemaakt heb en ondat de zon scheen en ik dus goed licht had, heb ik besloten er ook een foto tutorial voor te maken.



This blogpost has a lot of pictures so if you want to see it you have to click.
Deze blogpost bevat erg veel foto’s dus als je hem wilt zien moet je even klikken.

I started out with a primer like I always do. After that I used the eyeliner that’s in this gorgeous Smokey Eyes palette called Love, Peas & Harmony. Use a brush to pat the eyeshadow on your moving eyelid, I used a concealer brush because it’s flat.

Ik ben begonnen met een primer zoals altijd. Daarna heb ik de eyeliner gebruikt die in dit mooie smokey eyes paletje zit genaamd Love, Peas & Harmony. Gebruik een kwast om de eyeliner op je ooglid aan te brengen. Ik gebruikte een concealer kwast omdat die plat is.


After that I used a brush to smudge the outer edges of the eyeliner. You can also do this with your finger.

Daarna gebruikte ik een kwast om de buitenste randen wat te vervagen. Je kan dit ook met je vinger doen.

After you blended that edge, you take this eyeshadow from the palette and apply it to the moving lid, on top of the eyeliner. This makes the eyeshadow even more intense.

Als je die rand vervaagd hebt neem je deze oogschaduw uit het paletje en breng je die op het bewegende ooglid aan over de eyeliner. Dit maakt de oogschaduw meer intens.



Then you take this beautiful green eyeshadow from the collection called Have You Seen Alice? and apply it above the other eyeshadow,ย  blend out any harsh lines.

Dan neem je deze schitterende groene oogschaduw uit de collectie genaamd Have You Seen Alice? en breng je die aan boven de andere oogschaduw. Vervaag de harde lijnen.



Use the darkest eyeshadow from the palette to make the outer corner and the crease a little more intense.

Gebruik de donkerste oogschaduw uit het paletje om de buitenste ooghoek en de crease nog een beetje donkerder te maken.




Use the lightest colour of the palette as a highlighter. Apply it in the inner corner of your eye and below the brow, blending the different shades of eyeshadow.

Gebruik de lichtste kleur uit het paletje als highlighter. Breng het aan in je binnenste ooghoek en onder de wenkbrauw, je blend hier de verschillende kleuren oogschaduw samen.


After that you can use the Eyeliner Pen from this collection called Black Green. It’s a lovely dark green colour and I like it a lot. It can give you a very fine line because of the small point.
I have to warm you though: this pen gave me a lot of staining on my skin. After I removed my make-up I couldn’t get rid of the stripes that it left and it took about 24 hours to completely fade.

Daarna kan je deze Eyeliner Pen van de collectie gebruiken die Black Green heet. Het is een mooie donkergroene kleur en ik vind hem erg mooi. De pen geeft een mooie smalle lijn doordat hij een goede dunne punt heeft.
Ik moet je wel waarschuwen: deze pen heeft een flinke vlek op mijn huid achter gelaten. Nadat ik mijn make-up had verwijderd kon ik die strepen maar niet wegkrijgen en het heeft ongeveer 24 uur geduurd voordat het helemaal was verdwenen.


After that you can take a cotton bud and some make-up remover. Remove all of the eyeshadow under the eyeliner.

Daarna neem je een wattenstaafje en wat make-up remover. Haal alle oogschaduw weg die onder je eyeliner zit.


Now use the same eyeliner under your eye. Make a line near the bottom lasheline.

Gebruik nu dezelfde eyeliner onder je oog. Maak een lijn langs de onderste wimperrand.

After that, extent the line from your bottom lashline into a wing. Make it a little bit under the other liner you already made with the upper eyeliner.

Daarna laat je de eyeliner doorlopen in een wing. Zorg dat deze een klein beetje onder de andere wing van je bovenste eyeliner loopt.

Take the darkest eyeshadow from the palette and use a slanted eyeliner brush to add some of the shadow on the lower lashline, where you put the eyeliner. That way the line becomes a bit more smoked out. You can blend this as far down if you want but I kept it pretty clean. The more you blend it down the more smokey your look will be.

Neem de donkerste oogschaduw uit het paletje en gebruik een schuine oogschaduw kwast om wat oogschaduw aan te brengen langs de onderste wimperrand. Op die manier wordt de lijn een beetje meer smokey. Je kan dit zo laag uitblenden als je wilt, ik heb het vrij netjes gehouden. Hoe verder je het naar beneden doorblend hoe meer je een smokey eye effect krijgt.


Take any black eye pencil and line your waterline with it.

Neem een zwart oogpotlood en breng dit aan op je waterlijn.


Then curl your lashes and apply a mascara. There is an awesome green mascara in this collection but I didn’t get it so I used a black one. I’m getting the green one when this collection is in stores though.

Krul daarna je wimpers en breng een mascara aan. Er is een geweldige groene mascara bij deze collectie maar die heb ik niet ontvangen dus daarom gebruik ik een zwarte mascara. Ik ga die groene mascara wel kopen zodra de collectie in de winkels ligt want hij lijkt me erg mooi.

You’re done with the eyes now.
I got the blush from this collection and it’s sooooo beautiful. So if you can get it I highly recommend it. It has a little bit of a shine to it and you can apply it very light but you can build it up to a good colour too. I mean it: this blush is gorgeous.๐Ÿ˜€

Je bent nu klaar met de ooglook.
Ik heb de blush van deze collectie en hij is zooooo mooi! Als je hem kan krijgen in de winkels dan raad ik hem zeker aan. Er zit een beetje een shimmer in en je kan hem erg licht aanbrengen maar hij is ook goed op te bouwen voor een wat heftiger kleur. Deze blush is echt schitterend.๐Ÿ˜€

I also used a lipgloss from this collection. I used the darkest of these two called Blossom but you can also go for a lighter, more nude colour with the lightest one or use a lipbalm.

Ik heb ook een lipgloss van deze collectie gebruikt. Ik gebruikte de donkerste kleur van deze twee genaamd Blossom maar je kan ook voor een meer neutraal kleurtje gaan met de lichtere of gebruik een lipbalm.

That’s it! Here’s the finished look with these Nymphelia products.

En je bent klaar! Dit is de uiteindelijke look met de Nymphelia producten



I really like these dark colours and I think the products from this collection are great. I use this double wing eyeliner a lot and it’s not very difficult but it looks really fun and different, especially if you clean up between the two lines. That makes them really stand out.

Ik vond deze donkere kleuren erg mooi en ik vind de producten van deze collectie geweldig. Ik gebruik deze dubbele wing eyeliner best vaak en het is niet moeilijk en ziet er leuk en apart uit, zeker als je goed de ruimte tussen de lijnen goed schoonmaakt zodat ze beter opvallen.



But wait… Because there are very, very, very cool lashes in this collection. They’re not exactly wearable for an everyday look when you go to work but they are a lot of fun and I just wanted to show you this look with these lashes too.

The lashes are a bit difficult to apply. If you’re not very experienced with false lashes you might have some troubles with these beauties because the band is quite thick and doesn’t bend very well and it’s still a bit visible after you’ve applied the lashes. Keep that in mind if you want to use then for a look. They are pretty and give a really great effect though, so if you’re into false lashes like me, I think you do need these in your collection.

Maar wacht… Er zitten hele, hele, hele gave wimpers bij deze collectie. Ze zijn niet bepaald draagbaar voor een dagelijkse look als je naar je werk gaat maar ze zijn wel heel erg leuk en ik wilde ze toch graag even laten zien bij deze look.

De wimpers zijn nogal lastig om aan te brengen. Als je niet zo veel ervaring hebt met het aanbrengen van valse wimpers dan kan je wel wat problemen met deze schatjes gaan krijgen want de band is behoorlijk dik en niet erg buigbaar en hij is nog zichtbaar nadat je de wimpers hebt aangebracht. Denk daar aan als je ze wilt gebruiken in een look. Ze zijn wel heel erg mooi en ze geven een geweldig effect dus als jij, net als ik, ook gek bent op nepwimpers dan moet je deze toch in je collectie hebben.

False lashes from Catrice Nymphelia collection. How cool are these!?




That’s it for my very first tutorial on my new blog. What do you think? Did you like the look? I used to put all of these pictures in a little film on Youtube but I know only half the people actually look at those video’s so I decided to do it this way. What would you prefer, a tutorial like this where I just put all of the pictures in a row or do you want me to put them in a video?
I won’t film tutorials so that’s not an option.๐Ÿ˜‰

Please let me know in the comments!

Mijn eerste tutorial op mijn nieuwe blog is alweer af. Wat vond jij er van? Vond je de look mooi? Ik zette dit soort foto’s eerst altijd achter elkaar in een filmpje op Youtube maar ik weet dat dan hooguit de helft van de mensen het filmpje bekijkt dus daarom heb ik het op deze manier gedaan. Wat heeft jouw voorkeur, een tutorial zoals ik het nu heb gedaan of toch achter elkaar in een filmpje?
Ik weiger tutorials te filmen dus dat is geen optie๐Ÿ˜‰

Laat het me alsjeblieft weten in de comments!

About Lisanne blogt

Ik blog op https://lisanneblogt.wordpress.com maar je kan mij ook vinden op Facebook: https://www.facebook.com/LisanneBlogt

Posted on February 22, 2012, in Make-up looks, Product talk, Tutorial and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 29 Comments.

  1. I only bought the Be Pool polish, but I think I’ll go back to get some more. And then try to copy your look which is awesome. Love the [hoto tutorial!

  2. Mooie look, alleen wat te donker voor mij. Diewimpers heb ik ook gexien, wilde ze eerst voor de heb kopen, want draag geen nepwimpers, maar ze zijn erg gaaf!!

  3. Wauw hele gave look zeg! En fijn zo’n tutorial, ik heb het namelijk ook gekocht maar nog geen idee hoe ik het ga opbrengen.. Dus heb ik mooi even inspiratie op kunnen doen๐Ÿ™‚

  4. Ik vind jouw fimpjes altijd erg mooi en duidelijk, maar de fotoserie is ook erg duidelijk, mis alleen de muziek nu๐Ÿ˜‰
    Make-up is trouwens fantastisch, ben ook groot fan van groen, maar heb al zoveel groene oogschaduw…
    Heb wel 1 vraag: die groene eyeliner, blijft is die wel waterproof, mijn eyeliner heeft altijd de neiging om tijdens ‘t fietsen m’n hele gezicht over te zwalken omdat ik dan altijd een beetje traan…

  5. Bought only the nail polish, but had Have You Seen Alice in my hands too…
    Put that back.. but seeing this, I guess I need to go back en get it anyhow!๐Ÿ˜›

    I like te tutorials this way. Since you don’t film anyway, I like it more to see a step by step photo tut here on the blog, rather than a you tube ‘collage’๐Ÿ˜‰

    What a superb shirt you’re wearing!! Sexxayyy!!!
    May I ask where you got that?

  6. Geweldige look. Ik vind je tutorial op deze manier het mooist, handiger dan in een foto-filmpje. Nu kan ik makkelijk rustig naar de foto’s kijken, weer even terug scrollen etc.

  7. Cool Lisanne! Nice stuff and great look, the lashes are stellar!!

  8. Wauw over leerzame en inspirende tutorial gesproken! Heel leuk om te zien hoe jij die prachtige looks maakt. *gaat snel oefenen* Ik zeg, dat smaakt naar meer!

  9. Mooie look! Vind het zo met foto’s wel handig๐Ÿ™‚.

  10. Erg mooi, ga ik toch eens proberen zo met de foto,s is het mooi duidelijk

  11. Echt prachtig! Ik heb zelf de blush en een lakje gekocht..

    • Leuk! Die blush is fijn he? Ik ben er heel tevreden mee in ieder geval. Zeker voor de blekerds onder ons is hij prettig want je zit niet meteen met indianenstrepen op je gezicht.๐Ÿ˜‰ De lakjes zagen er ook mooi uit, misschien moet ik die toch nog maar even dichter gaan bekijken.

  12. gorgeous! and those lashes are cool๐Ÿ˜€

  13. gorgeous! love your picture tutorial! i wish i have the lid space to do this look.

  14. You are beautiful and I love your eyes, and eyeshadows.

  1. Pingback: Revieuw: Nymphelia smokey eyes set & pencil « Zaar Lifestyle

  2. Pingback: Catrice Revoltaire…. just so much FUN!! « Lisanne blogt

  3. Pingback: Playing on Josi’s burnt grass « Lisanne blogt

Leave a Reply

