Catrice Revoltaire…. just so much FUN!!

It’s been a long time since I’ve been this excited about a Catrice collection. Don’t get me wrong: they usually come up with fantastic products and I think they are great, whenever I’m looking for something new or fun I go to Catrice, especially because they are so deliciously budget. And I liked their last collections FeMALE and Nymphelia a lot, but Revoltaire just got me that one step happier than I usually am about their collections.

Het is lang geleden dat ik zo enthousiast ben geweest wegens een Catrice collectie. Begrijp me niet verkeerd: ze verzinnen meestal fantastische producten en ik vind ze geweldig, als ik op zoek ben naar iets nieuws of leuks dan ga ik kijken bij Catrice, zeker omdat ze zo heerlijk budget zijn. En ik vond hun laatste collecties FeMALE en Nymphelia erg leuk, maar Revoltaire heeft me gewoon net dat stapje meer enthousiast gekregen dan ik meestal ben over hun collecties.

I received these products and when I opened the envelope I immediately noticed the packaging of these products. They are very classy with metal casings but the colours just POP and catch your eye and that combination makes it classy but cute and fun at the same time. This collection is to me so much more spring than all of those pastel collections you usually find. Spring isn’t about soft safe colours to me… the world is starting to bloom, the sun is shining and everything is full of colour!! And so is this collection. :D

Ik kreeg deze producten en toen ik de enveloppe opende viel me meteen de verpakking van deze producten op. Ze zijn erg chique met metalen hulsels maar de lentekleuren KNALLEN en vangen meteen je blik en die combinatie maakt het chique maar schattig en leuk tegelijkertijd. Deze collectie is voor mij zoveel meer lente-achtig dan al die pastelcollecties die je veel vind. Lente draait voor mij helemaal niet om veilige kleuren… de wereld begint weer in bloei te raken, de zon schijnt en alles is vol van kleur!! En dat is deze collectie ook. :D

If you want to read the review I wrote about the products and the look I made with these products, please click and you’ll get to see the entire blogpost.

Als je de review wilt lezen die ik schreef over deze producten en als je de look wilt zien die ik ermee maakte, klik dan alsjeblieft en dan krijg je de gehele blogpost te zien.


Like I said: I really like the packaging of the products. When I first saw this palette it reminded me of the packaging Guerlain has, which is absolutely stunning. This is absolutely not the same but it just reminded me of it.
This palette, called Toxic Combination, has 3 eyeshadows with one “in your face” neon green colour and 2 more neutral colours, I really like that combination and pigmentation is quite good. The fourth colour in the palette is not and eyeshadow, it’s a cake liner! When you use these with a wet brush you can apply these very well as an eyeliner, and the colour is truly beautiful. Not black but a very deep brown.

Zoals ik al zei: ik vind de verpakking van deze producten erg mooi. Toen ik dit palette voor het eerst zag moest ik denken aan de verpakking van Guerlain, die echt schitterend is. Het is absoluut niet hetzelfde maar het deed me er gewoon aan denken.
Dit palette, genaamd Toxic Combination, bevat 3 kleuren oogschaduw met één “in your face” neon groene kleur en 2 meer neutrale kleuren, ik vond die combinatie erg leuk en de pigmentatie is best goed. De vierde kleur is het palette is geen oogschaduw, het is een cake liner! Als je deze gebruikt met een natte kwast dan kan je deze heel goed als eyeliner aanbrengen, en de kleur is erg mooi. Het is geen zwart maar een heel diepe kleur bruin.




The nailpolishes are great but I wanted to show you so many pictures of the bottles, a swatch on a nailring and my hands that there are just way too many pictures. Tomorrow I’m going to show you these nailpolishes but let give a little bit away: even the colour I didn’t think I would like has proved me wrong.

De nagellakjes zijn schitterend maar ik wilde jullie zoveel foto’s van de flesjes, een swatch op een nagelring én op mijn handen laten zien dat er gewoon teveel foto’s zijn. Morgen laat ik deze lakjes aan jullie zien. Maar om alvast een tipje van de sluier op te lichten: zelfs de kleur waarvan ik dacht dat ik hem niet mooi zou vinden heeft bewezen dat ik het fout had.

From left to right: Attracting Camouflage, Mission Lilac and Innocent Toxin

On to the blush. When I started out with make-up, blush didn’t interest me. I didn’t like the way it looked on me and these days I think I’m growing a fetish for them. Blushes are such an important part of a look and it looks good on everybody, you just have to learn how to apply it.
But that’s not what this is about, where I was going with this is that I didn’t own any gradient blushes yet and I think they always look so pretty. So I’m very happy with this one, and not just because of it’s appearance. It’s slightly shimmery and a very beautiful tone of pink. I would have jumped for joy if this product was also made in one of the beautiful metal casings but it’s in a good plastic one. Oh well, can’t have it all, right? ;)

Dan over naar de blush. Toen ik begon met make-up interesseerde blush me niet. Ik vond dat het me niet mooi stond en tegenwoordig heb ik er volgens mij een fetish voor. Blushes zijn een belangrijk onderdeel van een look en het staat iedereen, je moet alleen weten hoe je het aan moet brengen.
Maar daar wilde ik eigenlijk helemaal niet heen met deze tekst, waar ik naartoe wilde is dat ik nog helemaal geen gradient blush had en ik vind ze er altijd zo mooi uitzien. Dus ik ben hier erg blij mee, en niet alleen om hoe hij er uit ziet. Het is een enigszins shimmery en erg mooie kleur roze. Ik zou helemaal gesprongen hebben van blijdschap als dit product ook in zo’n mooie metalen verpakking had gezeten in plaats van het stevige plastic waar het nu in zit. Maar je kan nou eenmaal niet alles hebben, he?


From left to right: the lightest part, the darkest part and both parts blended

The last product I’m showing you is my personal favourite: the lipsticks. The metal casing is gorgeous and quite heavy, I already liked the feel of that. But what I liked even more was the look of the lipstick itself: it’s matte!! I did not own any matte lipsticks yet but I have read a lot about them. I have to say everything I’ve heard also applies to these: the effect is gorgeous but you really have to take good care of your lips before you apply these. So scrub your lips, apply a lipbalm while you do your make-up so your lips are not dry when you apply these and that’s when you get the best result. These matte lipsticks last longer on your lips than the normal glossy kind and I like that too.
I have to say the red lipstick, Bloody Red, looks a little bit more glossy on the pictures but that’s probably because of some excess lipbalm because it’s just as matte as Colour Bomb and truly bloody red. You can also see that on the pictures for the look.
I adore all the products in this collection but these lipsticks really stand out for me.

Het laatste products is mijn persoonlijke favoriet: de lipsticks. De metalen hulsels zijn schitterend en behoorlijk zwaar, ik vond dat al prettig aanvoelen. Maar wat ik nog mooier vond was de lipsticks zelf: ze zijn matte!! Ik had nog geen enkele matte lipstick maar ik had er wel veel over gelezen. Ik moet zeggen dat alles wat ik er over gehoord had klopt bij deze: het effect is schitterend maar je moet goed voor je lippen zorgen voordat je ze aanbrengt. Dus scrub je lippen, breng een lipbalm aan terwijl je je make-up zodat je lippen niet droog zijn als je ze aanbrengt en zo krijg je het beste resultaat. Deze matte lipsticks blijven langer op je lippen zitten dan normale glanzenden en dat vind ik ook wel fijn.
Ik moet zeggen dat het lijkt alsof de rode lipstick, Bloody Red, wat glanzender is op de foto’s maar dat is waarschijnlijk omdat er nog wat overgebleven lipblam op mijn lippen zat want hij is net zo matte als Colour Bomb en echt bloedrood. Dat kan je ook zien op de foto’s van de look.
Ik vind alle producten in deze collectie geweldig maar de lipsticks springen er echt uit voor mij.

On the left Colour bomb, on the right Bloody Red

Catrice Revoltaire Colour Bomb lipstick

Catrice Revoltaire Bloody Red lipstick

Naturally I did a look with these products and I think it’s one of those looks that’s very wearable and you can always leave out the touch of colour it that’s not something you’d wear. I used the eyeshadow palette for this look but I also used Catrice Captain Of The Black Pearl eyeshadow to darken the crease a bit.

Natuurlijk heb ik een look met deze producten gedaan en ik vind het zo’n look die heel draagbaar is en je kan altijd dat beetje heftige kleur weglaten als dat niet jouw ding is. Ik gebruikte het palette voor deze look maar ik gebruikte ook Catrice Captain Of The Black Pearl oogschaduw om de crease wat donkerder te maken.

I think the pop of colour is a lot of fun below the eyes, it makes the look a little less dark and it’s still work or school appropriate. You can also use the lime colour in the inner corner for a fun effect.

Ik vind dat dat beetje kleur leuk onder de ogen, het maakt de look iets minder intens en het is nog steeds draagbaar voor werk of school. Je kan de lime kleur ook in je binnenste ooghoek gebruiken voor een leuk effect.

I personally really like the lipstick. It’s so beautiful and the matte finish really gives it something special. I’d love to hear what you think of this collection and the look. Do you like it? What product do you like most? Are there any products you’re going to buy?
Please let me know in the comments.

Ik vind de lipstick persoonlijk erg gaaf. Het staat erg mooi en de matte finish geeft het iets aparts. Al deze productsn zijn natuurlijk te koop bij de plaatselijke Kruidvat dus als je ergens interesse in hebt is het zeker een bezoekje waard.
Ik wil heel graag horen wat jullie van deze producten en van de look vinden. Vind je het mooi? Welke producten vind je het mooist? Zitten er producten bij die je gaat kopen?

Laat het me alsjeblieft weten in de comments.

Posted on May 2, 2012, in Make-up looks, Product talk and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 10 Comments.

  1. Wat leuk dat een matte lippenstift veel mooier is dan ik gedacht zou hebben! Echt veel mooier!!
    Het is verder ook helemaal mooi.

  2. Ik ga voor de blush, wat een gave kleur(en)!!! Weer een mooie ooglook trouwens ;)

  3. Wat een mooie LE! De lakjes en de bloedrode lipstick heb ik al binnen- nu nog even nadenken over de blush.

  4. Yes! I love this LE!
    Ik ben gister gaan kijken voor deze LE maar het schap was al geplunderd.
    Vandaag ben ik een nagenoeg vol schap tegen gekomen. Altijd leuk om te zien:D
    ik heb de blush, de roze en rode lipstick, en de nagellak in mission lilac en innocent toxin meegenomen. Ik ben helemaal enthousiast!:D

    O by the way, je pakketje is veilig aangekomen en super bedankt voor de mooie spulletjes! Ik ga nu zeker ook wat vaker een kijkje nemen bij de Gosh producten, daar had ik voorheen nog niks van.

    • Yay voor volle schappen Catrice!
      Ik ben ook blij dat je pakketje is aangekomen, ik hoop dat je er heel veel plezier mee hebt! Wat leuk trouwens om nu een gezicht te zien bij de naam in je (gr)avatar. :D

  5. Loving the way the red lips work with the green nails (chartruese?) super cool! Also loving the mostly neutral eye look, that’s a sexy yet everyday look!

  1. Pingback: Glamorous sparkle pinup | Lisanne blogt

Leave a Reply

