A very FeMALE collection by Catrice

I got some stuff from Catrice again and I’m very happy to show them to you. I also made some looks with these products so the review for the products will be short otherwise this is going to be a very long blogpost.

Ik heb weer wat producten van Catrice ontvangen en ik vind het erg leuk om ze jullie te laten zien. Ik heb ook 2 looks met deze producten gemaakt dus de review van de producten hou ik kort anders wordt het een erg lange blogpost.

First there is a little review of the products but make sure you click the link if you want to see those and the looks I made with these products. :)

Eerst heb ik een korte review van de producten gedaan maar klik even op de link als je die wilt zien én de looks die ik met deze producten heb gemaakt.

This collection is a cross between male dandy looks versus female elegance. So I guess the idea is make-up with a little “guy touch” through the packaging, which I think is a fun idea. I got the 3 pieces of Eye Aquarelle Duo Chalks, which are cute because it’s eyeshadow pressed in a little square chalk. I didn’t think a lot of these until I tried them and I really liked the texture of the eyeshadow. They do get a little powdery but the colour payoff is pretty good and I really like the colours they came up with.

You’re supposed to use the applicators that come in this collection but I seriously hate applicators and I consider them to be useless. Use brushes instead for a good result. ;)

Deze collectie is een kruising tussen een mannelijke dandy look en vrouwelijke elegance. Dus het idee is makeup met een mannelijk tintje door de manier waarop de producten verpakt zijn, wat ik een erg leuk idee vond. Ik kreeg de 3 Eye Aquarelle Duo Chalks die erg schattig zijn want het zijn kleine oogschaduws die geperst zijn in een plastic vierkantje zodat het op een krijtje lijkt. Ik had geen erg hoge verwachtingen hiervan totdat ik ze probeerde want ik vind vooral de textuur van de oogschaduw erg fijn. Ze zijn wel een tikje poederig als je ze gebruik maar de kleur die er af komt is goed en ik vind de kleuren die verzonnen zijn erg mooi.

Het is de bedoeling dat je de applicators gebruikt die bij deze collectie zitten maar ik vind applicators afschuwelijk en nutteloos. Met kwasten vind ik dat je een beter resultaat krijgt. ;)


Next is the blush, it’s one of those “cream to powder” blushes and I actually really like it. It’s pretty light so definitely something the really fair ladies out there could wear and I like the light satiny effect it leaves behind. Unfortunately it doesn’t stay on the skin very long, at the end of the day most of the colour is gone. I still like it though, and I usually bring it along in my bag when I go somewhere, it’s very small and you can use it with your fingers so I can reapply when I want to.

De volgende is de blush, het is zo’n “cream to powder” blush en ik vind hem erg prettig. Hij is aan de lichte kant dus ook dames met een hele lichte huid kunnen deze dragen en ik vind de satijn finish die hij op je huid achter laat erg fijn. Helaas blijft hij niet superlang op je huid zitten, tegen het eind van de dag is de meeste kleur bij mij weg. Ik vind hem ondanks dat toch erg prettig en ik gooi hem vaak in mijn tas als ik ergens heen ga want hij is erg klein en je kan het met je vingers opnieuw aanbrengen.

I’ve been looking for something like this for a long time and I was so happy to see this in my envelope: A glitter mascara! Personally I would have featured this item in a christmas of new years collection but since I got it now I don’t really care. ;) You use it on top of a normal mascara like a topcoat at it gives very subtile glitters. I won’t use this product a lot because it’s pretty much “special occasion” stuff to me but I do like it a lot and it’s not the chunky glitters I actually expected so I think it’s a fun product.

Naar zoiets zoek ik dus al tijden en ik was zo blij dat dit in mijn enveloppe zat: een glitter mascara! Persoonlijk zou ik dit item in een kerst of nieuwjaars collectie hebben gedaan maar aangezien ik hem nu heb maakt het mij niks uit. ;) Je gebruikt hem over een andere mascara als een topcoat en hij geeft subtiele glitters. Ik gebruik dit niet vaak omdat het wel voor speciale gelegenheden is maar ik vind het erg leuk en het zijn geen grove glitters zoals ik eigenlijk verwachtte dus ik vind het een leuk product.

This is the only lipbalm I got from this collection and even though I like the packaging (a paint tube, cute!!) I’m not very impressed with the product. You apply it with your finger which is a turnoff for some people and it doesn’t do anything for my lips. It stays on the surface of my lips so it doesn’t take care of dry lips and it doesn’t give a lot of colour. Too bad!

Dit is de enige lipbalm die ik bij deze collectie kreeg en ondanks dat ik de verpakking erg leuk vind (een verf tune, schattig!) ben ik niet erg onder de indruk van het product. Je brengt het aan met je vinger wat voor sommige mensen al een bezwaar is maar het doet ook niks voor mijn lippen. Het blijft op mijn lippen liggen dus het trekt niet in en het verzorgt je lippen dus niet, daarbij geeft hij ook nog eens niet veel kleur af. Erg jammer!

If you’re going for an easy smokey look this could work for you, I didn’t expect this to work for me and I have to admit I think this pen is pretty cool. This Dip Powder Pen is an eyeshadow and an eyeliner pen at the same time. The top is dipped in a pressed powder in the top of the pen so you can use it directly on your eyelids. On me this pen gives a bit of fallout and the spring in the pen is a bit flimsy so application feels a bit weird. But it works pretty good because of the applicator, I especially like the pen on the lower lashline for a really smokey line. It’s not black but a shimmery grey colour.

Als je voor een makkelijker smokey look gaat dan zou dit wel eens een uitkomst voor je kunnen zijn. Ik had niet verwacht dat ik dit nuttig zou vinden maar ik moet toegeven dat deze pen best gaaf is. Deze Dip Powder Pen is een oogschaduw en eyeliner pen in één. De bovenkant is gedipt in een geperst poeder zodat je het direct op je ogen kan gebruiken. Bij mij geeft deze pen wat fallout en de veer van de pen is een beetje slapjes dus het aanbrengen voelt in het begin wat vreemd maar het werkt ondanks dat toch best goed met de fijne applicator. Ik vind deze pen vooral fijn op de onderste wimperrand voor een smokey effect. Het is trouwens geen zwart maar een shimmery grijze kleur.

Those are the products I received and I made 2 looks with them.

This first look is with fullface pictures because I wanted to show the blush and lipgloss too. It gives you a good idea how these products look on your face, I have to admit I used the blush light and you can really build up the colour so if you like a little more colour on your cheeks you could still try this product, I’m very happy with it. :)

Dat waren de producten die ik had ontvangen en ik heb er 2 looks mee gemaakt.

De eerste look is met een foto van mijn gezicht omdat ik ook de blush en lipgloss wilde laten zien. Het geeft je een goed idee van hoe deze producten er op je gezicht uit zien. Ik moet toegeven dat ik de blush erg licht heb gebruikt en je kan de kleur goed opbouwen dus als je van meer kleur op je wangen houd kan je dit product nog steeds goed proberen, ik ben er in ieder geval erg blij mee. :)



I like the eyeshadows on this look but I think the lack of colour on my lips makes it look like something is missing. And there actually is, colour! I would have like it better if the balms gave a little more colour.

I made the next look with the orange, red and black eyeshadow of this collection. I also used the Dip Powder Pen and the glittery Mascara Topcoat. I have to say the glitters at first were a bit disappointing to me but then I realised that the glitters should not be more intense or bigger because that wouldn’t give the subtile glitter I’m looking for.

I liked the bare waterline, I had to get used to it a little but it emphasised the smokey effect a little and I liked that.

Ik vind de oogschaduw erg mooi in deze look maar ik vind door het gebrek aan kleur op mijn lippen de look een beetje lijken alsof er iets ontbreekt. En er ontbreekt ook iets: kleur! Ik had het fijner gevonden als deze balms iets meer kleur zouden afgeven.

De volgende look heb ik met de oranje, rode en zwarte oogschaduw uit deze collectie gemaakt. Ik heb ook de Dip Powder Pen en de glitter Mascara Topcoat gebruikt. Ik vond de glitters in het begin een beetje tegen vallen maar daarna realiseerde ik me dat de glitters ook niet te nadrukkelijk of groot moeten worden want dat zou niet dat subtiele accent geven waar ik naar op zoek was.

Ik vind de kale waterlijn wel mooi, het benadrukt het smokey effect een beetje en dat vind ik wel mooi.



So tell me, what do you think of this collection? And what do you think of the looks I made with it? Are there any products that you are going to buy at your local Kruidvat or other store? Please let me know in the comments!

En, vertel eens, wat vind jij van deze collectie? En wat vind je van de looks die ik er mee maakte? Zitten er producten bij die jij bij je plaatselijke Kruidvat of een andere winkel gaat kopen? Laat het me alsjeblieft weten in de comments!

Do you want to see the nailpolishes from this collection? Wendy from Nailsalicious tested and swatched them for you so if you want to see that, please check out her blog *here*

Wil je de nagellak zien die bij deze collectie hoort? Wendy van Nailsalicious heeft ze getest en geswatcht voor jullie dus als je ze wilt zien, kijk dan *hier* op haar blog.

Posted on March 21, 2012, in Make-up looks, Product talk and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 14 Comments.

  1. Ik vind ze bij jou heel mooi staan maar eigenlijk trekt deze collectie mij niet zo. Klopt het dat dit het eerste artikel is met de Nederlandse tekst erbij of ben ik gewoon weer niet aan het opletten?:P

    • Ik heb volgens mij wel meer artikeltjes vertaald maar dat doe ik alleen als ik voor Kruidvat schrijf. Ze linken namelijk naar dit artikel op hun Facebook en dan vind ik dat ik ook een Nederlandse versie aan moet bieden aangezien zij een Nederlands merk zijn. :)

  2. Leuk zeg!

    Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar ‘losse’ swatches van die oogschaduw’krijtjes’!! ;-)

  3. Mooie look, vooral de tweede! Lijkt op de shimmercubes maar zo te zien met iets minder shimmer. Ben ook wel benieuwd naar swatches!

  4. deze collectie is toch niet helemaal mijn smaak. de looks die je hebt gemaakt vind ik wel erg mooi!

  5. En daar stond ik vanmiddag dan, in her kruidvat. ik zag de het catrice schap en de LE viel bij mij precies op ooghoogte. ik swatchte de eyeshadow chalks in de kleur tomboy(je eerste look) en ik ben verliefd! Tja ach. je kan niet altijd op slag gek zijn op een product:p

  1. Pingback: Catrice FeMALE: drie lakjes getest | Nailsalicious

  2. Pingback: Catrice Revoltaire…. just so much FUN!! « Lisanne blogt

Leave a Reply

